Verkoopsvoorwaarden Migale BV

Voor alle verkopen gelden onderstaande voorwaarden. Afwijkingen hierop kunnen slechts schriftelijk gebeuren.

Offertes

Elke offerte geldt slechts voor een termijn van 4 weken, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is bepaald in de offerte zelf.

Bestellingen / Opdrachten

Bestellingen / Opdrachten zijn slechts aanvaard nadat u onze schriftelijke offerte, die u zal toegestuurd worden via e-mail, heeft aanvaard (ondertekend, met bestelbon of 'voor akkoord' beantwoord). Slechts dan komt de overeenkomst tot stand.

Voor bestellingen / opdrachten met een nettowaarde lager dan €75,00 zal een administratieve kost van €25,00 per bestelling worden aangerekend.

Leveringstermijnen / Uitvoeringstermijnen

De leveringstermijnen / uitvoeringstermijnen die vooropgesteld worden, zijn niet bindend en worden enkel verstrekt als inlichting.

Het niet-nakomen van een leveringstermijn / uitvoeringstermijn kan nooit beschouwd worden als contractbreuk en kan geen aanleiding geven tot schadevergoeding.

Alle onvoorziene omstandigheden, die de levering / uitvoering belemmeren, zowel in ons magazijn/opleidingscentrum als bij onze leveranciers als bij onze eventuele onderaannemers als bij de opdrachtgever zelf, zijn gevallen van overmacht.

Elk geval van overmacht ontslaat ons van elke aansprakelijkheid en kan leiden tot een gehele of gedeeltelijke opschorting of annulatie van de bestelling / opdracht zonder dat de klant aanspraak kan maken op enige schadevergoeding.

Indien wij voor vervoer of verzending zorgen, reist de koopwaar / het (gehuurd) materiaal altijd op risico van de koper. Bij vertrek van de koopwaar uit onze magazijnen is de koopwaar / het (gehuurd) materiaal door de klant aanvaard.

Transportkosten

Migale BV levert standaard ex-works. Voor leveringen / opdrachten zal er een transportkost worden aangerekend, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders bepaald is. De transportkost wordt zowel op de offerte als op de factuur vermeld.

Klachten

Het team van Migale BV streeft naar hoge kwaliteit en een zorgvuldige manier van werken. Ondanks ieders inzet, kan het toch gebeuren dat iets niet helemaal aan uw verwachtingen beantwoordt en dat u een klacht heeft over onze werking. In eerste instantie raden we u aan om uw klacht rechtstreeks te richten tot de betrokken medewerker van Migale BV en/of zijn/haar leidinggevende. Op die manier kunnen zij trachten om aan uw verwachtingen tegemoet te komen. Alle medewerkers van Migale BV staan op elk moment op een professionele manier open voor uw feedback. U kunt uw klacht ook steeds schriftelijk formuleren via mail of brief. Wij nemen dan zo snel mogelijk met u contact op en onderzoeken de klacht conform onze interne klachtenprocedure.


Elk bezwaar over geleverde producten / uitgevoerde diensten moet geschieden binnen de zeven kalenderdagen na levering of na uitvoering opdracht. Het dient te gebeuren per mail of aangetekende brief en moet gemotiveerd zijn. Bij gebrek aan bezwaar binnen de gestelde termijn wordt de levering / dienstverlening geacht te zijn aanvaard. Na afloop van deze termijn kunnen geen klachten meer aanvaard worden, wordt de opdracht geacht naar wens van de opdrachtgever te zijn uitgevoerd en worden goederen noch teruggenomen noch vervangen.

Een defect aan de koopwaar of een niet-conformiteit zal hoogstens aanleiding kunnen geven tot vervanging van de betrokken koopwaar, zonder dat de klant enige vergoeding van welke aard kan vorderen. Onze aansprakelijkheid is dan ook beperkt tot de vervanging van de geleverde koopwaar en wij kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor welke schade ook.


Eigendomsvoorbehoud

Alle goederen blijven eigendom van de Migale BV, tot deze door de klant volledig zijn betaald.

Opleidingen

Bij inschrijving verbindt de opdrachtgever zich ertoe deel te nemen aan het opleidingsprogramma.

In geval van overmacht kan Migale opleidingen verplaatsen in overleg met de opdrachtgever.

Annulatie / wijziging

Annulaties / wijzigingen gebeuren steeds in overleg met Migale.

Bij annulaties door de opdrachtgever is het volledige bedrag verschuldigd indien Migale geen mogelijkheid heeft om de vrijgekomen tijd opnieuw in te plannen.

Bij wijzigingen door de opdrachtgever is het volledige bedrag verschuldigd indien Migale geen mogelijkheid heeft om de opdracht / opleiding opnieuw in te plannen volgens de wensen van de opdrachtgever.

Indien een cursist niet komt opdagen voor een opleiding, is steeds het volledige opleidingsbedrag verschuldigd.


Betalingsvoorwaarden

Alle facturen zijn betaalbaar te Puurs-Sint-Amands op de bankrekening van Migale BV, op 30 dagen vanaf de factuurdatum en zonder korting, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is bepaald in de offerte zelf of tenzij een voorafbetaling van de factuur gevraagd werd.

Indien de facturen niet op de vervaldag zijn betaald, zal van rechtswege en zonder dat enige ingebrekestelling nodig is, een interest aangerekend worden van 12% per jaar vanaf de factuurdatum. Tevens zal het factuurbedrag verhoogd worden met een schadevergoeding van 10% met een minimumbedrag van 40,00 euro. Dit gebeurt eveneens van rechtswege en zonder dat enige ingebrekestelling nodig is.

Toepasselijk recht

Het Belgisch recht is van toepassing en alle mogelijke geschillen behoren tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van Antwerpen.



Privacyverklaring

Versie 1/3/2022

Migale BV respecteert uw rechten bij de verwerking van uw persoonsgegevens. In deze verklaring vindt u hoe we uw persoonsgegevens verzamelen, verwerken en gebruiken. Deze privacyverklaring geeft het algemene beleid aan op het vlak van gegevensverwerking en -bescherming van:

MIGALE BV, Schoonmansveld 52, 2870 Puurs-Sint-Amands

BE 0782.247.095

RPR Antwerpen afdeling Mechelen


Wie verwerkt uw persoonsgegevens?

Migale BV verwerkt uw persoonsgegevens. In deze privacyverklaring gebruiken we het persoonlijk voornaamwoord we om te verwijzen naar Migale BV. Migale BV is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens die in deze verklaring worden omschreven en toegelicht. We verwerken alleen persoonsgegevens als dat noodzakelijk is om de taken die ons zijn toebedeeld, te kunnen verrichten. We verwerken de gegevens altijd in overeenstemming met de bepalingen van de algemene verordening gegevensbescherming (AVG), en met de bepalingen van de federale en Vlaamse regelgeving over de bescherming van natuurlijke personen bij de verwerking van persoonsgegevens.

Als u algemene vragen hebt over de manier waarop we uw persoonsgegevens verwerken, kunt u contact opnemen met Migale BV via het contactformulier op deze website. U kunt ook terecht bij Migale BV met opmerkingen en suggesties en om uw rechten uit te oefenen.


Wanneer verzamelen en verwerken we uw persoonsgegevens?

We verzamelen en verwerken uw persoonsgegevens als u een van onze diensten aanvraagt of contact met ons opneemt in het kader van de diensten die we verlenen. We kunnen uw persoonsgegevens ook verwerken als u een algemene vraag aan ons stelt.


Welke gegevens verwerken we over u?

We verwerken een beperkt aantal persoonsgegevens. Dat zijn de gegevens die u identificeren of die een band leggen met u als natuurlijke persoon. We verwerken uw identificatiegegevens, zodat we onze dienst aan u kunnen verlenen.


Hoe verzamelen we uw persoonsgegevens?

U bezorgt ons zelf de nodige gegevens.


Waarvoor verwerken we uw persoonsgegevens?

We verwerken uw persoonsgegevens om een dienst te verlenen die u bij ons aanvraagt.


Hoelang bewaren we uw persoonsgegevens?

Volgens de algemene regel mogen we uw persoonsgegevens alleen bewaren tijdens de periode waarin ze noodzakelijk zijn om bepaalde diensten te verlenen. We bewaren uw gegevens dus zolang u gebruikmaakt van onze diensten. Daarna bewaren we, indien nodig, uw gegevens nog gedurende de termijn waarin we ons moeten kunnen verantwoorden voor de verleende diensten.


Delen we uw persoonsgegevens mee aan anderen?

Uw gegevens worden hoofdzakelijk intern verwerkt door onze medewerkers.


Wat zijn uw rechten?

U kunt zich op elk moment verzetten tegen de verwerking van uw gegevens. Als we uw gegevens niet langer mogen of kunnen verwerken, is het ook niet mogelijk om u de dienst waar u aanspraak op maakt, te verlenen.

U kunt de gegevens die we over u verwerken, altijd inkijken en, indien nodig, laten verbeteren of verwijderen. U kunt daarvoor contact opnemen met Migale BV.

We hebben het recht om het beleid te wijzigen en aan te passen. Wijzigingen en aanpassingen melden we altijd via de website.